12 Mart 2017 Pazar

Kayseri'de 3 günde neler yapılabilir?

Merhaba Arkadaşlar ,

Bugün Kayseri'de neler yapılır neler yenir onları konuşacağız sizinle.Ben blog okumayı çok seviyorum bir yere gitmeden önce mutlaka bloglara bakıp nereye gidilir ne yenir ön bir araştırma yapıyorum.Siz de böyle yapıyorsanız buyrun Kayseri'ye gidelim :)

Kayseri'ye iş için gitmiştik fakat eğitimden arta kalan zamanlarda neler yaptığımızı sizinle paylaşacağım. İlk gün Erciyes Üniversitesi'nin misafirhanesine yerleştik. İstanbul'dan uçakla sadece bir buçuk saat sürüyor.Bilet fiyatları çok uygun ki biz 4-5 gün kala aldığımız halde gidiş dönüş 140 TL gibi bir rakama gidip geldik. Kayseri Erkilet havaalanı çok büyük bir havaalanı değil, merkeze de 15 dk. uzaklıkta. Bizi havalanından araçla aldılar fakat taksi fiyatları da uygun.Kayseri merkeze 20 TL. , üniversiteye 30 TL. ye gidebiliyorsunuz. Merkeze, Talas ve bir kaç yere daha havaş mevcut. Erciyes'e havaş ne yazıkki bulunmuyor. Taksiyle 90 TL'ye gidiliyor.Ne detay yazmış deme lazım olur :)

İlk gün akşam yemeğinde Kayseri mantısı ve içli köfte denedik. Kayseri mantısını çorba gibi çok sulu yapıyorlar, benim damak tadıma çok hitap etmedi. İçli köftesi de İstanbul'da herhangi bir yerde yiyebileceğiniz gibiydi.

Yemekten sonra bir şeyler içmek için Talas'a gittik. Talas, Kayseri'nin bir ilçesi olup hem merkeze yakın mesafede olması (6 km.)  hem de cafelerin açılmasıyla son yıllarda özellikle öğrencilerin gözde mekanlarından. Talas'ta Talas Seyir Tepesi görmeniz gereken yerlerden Ali Dağı'na yakın tepede bir yer. Manzarası güzel, araçla buraya gelip manzarayı seyreden sevgililer vardı. Biz de gelmişken foto çekilmeden olmaz diyip bol bol foto çektik.

Talas Seyir Tepesi

Talas'ta Local Coffee House güzel bir cafeydi. 3.nesil kahveleri bir de burada deneyelim deyip syphon (sifon :) ) kahvesini denedik memnun kaldık.

İkinci gün eğitim sonunda yine Talas'ta eski bir yerleşim yeri olan Osmanlı Sokağı'na gittik. Osmanlı sokağı... Eski bir sokak... Osmanlı evleri restore edilip kafe haline getirilmiş. Burası çok şirin bir yer, kafeler renkli ve kendine özgü ilginç detaylarla süslenmiş.

Osmanlı Sokağı

Akşam yemeği için  Kaşıkla adlı restorantta Kayseri lezzetlerini denemeye devam ettik. Donatın sofrayı (!) diyerek gözü dönmüş bir şekilde sucuk içi, kağıtta pastırma ve yağlamadan oluşan, ortaya karışık bir tabak yaptırdık. Genel olarak beğenmekle birlikte biraz yağlı olduğunu kabul etmeliyim. İstanbul'a göre fiyatlar çok uygun. Yağlama yine Kayseri'ye özgü, lahmacuna benzer, kıymalı salçalı baharatlı, kat kat yufkayla yapılan bir hamur işi. Üstüne yoğurt dökülerek yeniyor. Gerçekten denenmeli.

Tabiki Kayseri denince akla Erciyes geliyor. Erciyes'e çıkmadan olmazdı. Erciyes merkeze 37 km. uzaklıkta ve Develi dolmuşlarıyla gidiliyor, sadece 20-25 dk. sürmekte. Dolmuş hemen sizi tesislerin yanında indiriyor. Vardığınızda ilk yapmanız gereken kayak takımı ve kıyafet kiralamak, tabiki kaymayı düşünüyorsanız. Eğer daha önce hiç kaymadıysanız bence bu deneyimi yaşamalısınız. Kıyafet kiralayan bir çok kayak yeri mevcut. Biz de kayaklarımızı ve kıyafetlerimizi alıp kaymaya başladık. Arkadaşım ilk kez kaydığı için 1 saat eğitici hoca eşliğinde kaydı. Baya zevk aldık. Kar hafif yağarken dağ manzarası harikaydı... Kendimizi bu mükemmel manzaraya bırakıp zirveden süzüldük :)

Erciyes Kayak Merkezi

Erciyeste yapılacaklar bununla sınırlı değil. Kar motoru kullanabilir veya bir kullanan eşliğinde dağda tur atabilirsiniz. Adrenalin severler yapmalı ! Biz çok eğlendik. 20 dk. sürüyor. Yine kızakla da kaymanız bir diğer seçenek.

Dönüşte son günümüz olduğu için pastırma, sucuk, mantı almak için arkadaşların tavsiyesiyle Mix Kayseri diye bir AVM'de bulunan Çemen's Gurme'den sevdiklerimize Kayseri'ye ait birşeyler alıp Çemen's Gurme'nin üst katında bulunan restoranında tepside mantı yedik. Tek kelimeyle mükemmeldi. Kayseri mantısı dediğin böyle olur dedirtiyor insana... Yolunuz düşerse mutlaka deneyin. Tatlısız olmaz tabiki diyerek yine yöresel bir lezzet olan nevzine tatlısını denedik. Ceviz, un, yoğurt, pekmez ana malzemeleri olan tatlıyı mideye indirdikten sonra havaalanına doğru yola koyulduk.

Tepside Mantı

Ayrıca deneyemediğimiz aside tatlısının çok lezzetli olduğunu öğrendik. Un helvasına benziyor fakat daha yumuşak, üzeri ceviz ile süsleniyormuş.

Nevşehir, Kayseri'den sadece 1 saat uzaklıkta. Gelmişken buraya da gidebilir, peribacalarını görebilirsiniz. Çanak çömlek yapımını öğrenebilir sabahın ilk saatlerinde balona binip bir de peribacalarını yukarıdan  görüp hayallere dalabilirsiniz.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere,  gezerek kalın :)