27 Mart 2017 Pazartesi

Doğa Sizi Çağırıyor: Atatürk Arboretumu

Merhabalar,

Yurt içi ve yurt dışı gezilerinin yanında bir de İstanbul'da gezilecek görülecek yerleri de anlatmaya karar verdim bloğumda. Çünkü İstanbul'da gidilecek görülecek o kadar çok yer var ki...Hem malzeme bol hem kişi çok olunca bana da anlatmak kaldı:)

İstanbul'da havaların ısınmasıyla doğa severlerin çok hoşuna gidecek bir yer keşfetmenin huzuru ile doluyuz:) Atatürk Arboretumu yemyeşil doğası, büyüklü küçüklü göl manzaralarıyla cennetten bir köşe... Fotoğraf makinenizi aldığınız gibi koşun doğaya ...




Haftasonu  kaçamak için ideal bir yer, yürüyüş yapıp tertemiz orman havasını içinize çektiğinizde şehrin tüm yorgunluğu ve stresini atacaksınız üzerinizden. Kendinizi sanki İstanbul'da değil de Karadeniz'de bir parkta gibi hissetmeniz içten bile değil.





Bahar gelmiş hoş gelmiş



Huzurun tanımını yap bana deseler burayı çizerdim:)








Atatürk Arboretumu Belgrad Ormanı'nın güneyinde ve çok büyük bir alana kurulmuş. Çok çeşitli bitki türüne ev sahipliği yapmakta olup Orman Genel Müdürlüğü'ne bağlıymış. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi tarafından canlı laboratuvar olarak kullanılmaktaymış.










Kuğular her zaman narin her zaman güzeller


Vatandaşımızı üzecek bir noktaya parmak basmak istiyorum. Mangal yasak, mangalı geçtim bir şeyler yiyip içmek için bir cafe bile bulunmuyor. Bence çok iyi yapmışlar çünkü yoksa çiğdem çıtlayanlar çok olurdu, her gittiği yere çekirdeğiyle giden bir teyze kitlesi olduğu için:)






Nasıl Gidilir?

Araçla, Sarıyer Büyükdere Caddesi boyunca yol alın, Hacıosman'dan sonra Bahçeköy tabelasını takip edin, Kemerburgaz yolunun sol tarafından döndüğünüzde 500 metre ileride  Atatürk Arboretumu girişini görebilirsiniz.

Toplu Taşıma ile ise, Hacıosman metroda indikten sonra 42HM numaralı Bahçeköy otobüslerine binebilirsiniz.

Ziyaret Saatleri ve Ücretleri:

Yazın 08.30-20.00, 
Kışın 08.30-17.00
Pazartesi günleri kapalı.


Hafta içi:  Öğrenci: 2 TL Tam:5 TL
Hafta sonu: Öğrenci:5 TL Tam:15 TL

https://www.youtube.com/watch?v=euSlVsJwvlU

7 yorum:

  1. Benim geçen sene keşfettiğim ve çok beğendiğim bir yer, sen de çok güzel anlatmışsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yeni keşfettim aslında 1992 den beri varmış

      Sil
  2. Harika bir yer.. Havalar biraz daha ısınsın, ağaçlar biraz daha yeşillensin hele.. Atatürk Arboretumu'nun tadını çıkara çıkara gezerim..

    İyi ki Atatürk Arboretumu hakkında bilgiler vermişsin. İçimde gidip görme isteği uyandı.

    Teşekkürler arkadaşım.

    👍 👍👍 T E Ş E K K Ü R L E R 👍👍👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürüyüş yapmak için çok güzel, sessiz sakin bir yer

      Sil
  3. 👍🏻👍🏻 Tam kafa dinlemelik bir yer

    YanıtlaSil
  4. gayet güzel bir yazı olmuş tebrik ederim :)

    YanıtlaSil