21 Mart 2018 Çarşamba

Denizi Ayrı Deniz.. Havası Ayrı Hava..Başka Türlü Bir Yer: KAŞ

Merhaba,

Uzun bir aradan sonra yazı yazabiliyorum. Yüksek lisans tezimi bitirdim bu süreçte o sebeple yazı yazmak için ayıracağım vakitlerde teze yoğunlaştım.Neyse ki bitti sonunda ve bloga yoğunlaşabilirim artık. En son Eylül'de bir deniz tatilinden dönüp teze başlamıştım. Bu sebeple de size Kaş'ı anlatamadım bir türlü. Ne kadar güzel bir mavi olduğunu, muhteşem güzellikte koylarını, doğasını, tarihini anlatmak kışın en soğuk günlerine kaldı.Belki iyi de oldu bu soğuk havalarda içinizi sıcacık tutacak bir yazı geliyor o zaman:)



Kaş herkesin özellikle İstanbulluların tatil için gözde duraklarından. Hem merak edip hem de ne var ya bu Kaş'ta bu kadar abartılıyor diye düşünmüştüm. Gidince anladım ki bu mavi başka mavi.. Bu mavi farklı, anlatılamayacak kadar özel ve gitmeyenin de anlayamayacağı kadar farklı. Ne peki farkı? Bir kere hala bozulmamış diğer çoğu tatil yeri gibi kocaman lüks otellerdense daha şirin, sempatik pansiyonlar çoğunlukta, Kaş'ın çarşısından 200 metre ilerde antik mezarlarla ve akropolisle karşılaşabiliyorsunuz tarihle iç içe bir yer. Aynı zamanda denize merkezden bile girdiğinizde (aracınız yoksa uzak koylara gitmenize gerek yok) deniz çok temiz ve carettaları görebilmeniz mümkün.Denizi hakkında iki olumsuz şey söylenebilir, birincisi çakıl genelde ince kum olan çok yer bulunmuyor Kaş'ta, ikincisi de hemen derinleşiyor yani Marmaris'teki git git belinde durumu burda pek yok. Genelde kayalıkların üzerinden atlandığı için hemen derinleşen bir yer, ince kumlu kumsallar bekleyenler için biraz hayal kırıklığı yaratabilir.Biz uyaralım da!

Yazı da koyları, gezdiğimiz tarihi yerleri ayrı postlar halinde yazacağım çünkü çok uzun olup sıkıcı bir yazı olmasını istemiyorum. O zaman bu giriş yazımızda bol fotolarla sizi baş başa bırakıyım:











Detaylı araştırma yaptıktan sonra gideceğimiz koyları belirledik, tüm koylara birer gün ayırarak bir haftalık bir plan yaptım. Bir gün de tarihi yerlere ayırdık. Ayaklarımıza kramp girene kadar yüzdük, tarihi içimize doyasıya çektik. Bizim için yaza güzel bir hoşçakal biçimi oldu, darısı başka yıla:)




2 yorum:

  1. Bu güzel yazıdan sonra sanırım benim de artık Kaş'ı görmem gerekiyor.

    YanıtlaSil
  2. Türkiye'nin her yanına gittim, bir tek Kaş'a gitmedim.. Senin sayende Kaşıda görmüş gibi oldum. Fotoğraflar, yazılar yeterince bilgi veriyor. Teşekkürler Sitare hanım.. Saygılar.

    YanıtlaSil